Liga 3 sejr i sidste test

02. april 2024 kl. 07:27
Testkamp mod Kolding Boldklub

Liga 3-holdet spillede mandag sidste testkamp mod Kolding Boldklub, inden det går løs med turneringen

Her skulle vi forsøge at komme af med Gaurslund-blamagen via højt pres fra første fløjt.

Kampen starter jævnbyrdigt, men hurtigt får vi tilkæmpet os et overtag, så resten af halvlegen foregår næsten udelukkende på Koldings banehalvdel.

Vi får ofte kombineret hurtigt og kommer bag Koldingforsvaret, men mangler desværre både skarpheden og køligheden i feltet, og får derfor kun scoret en enkelt gang efter et mønsterangreb.

I den modsatte ende prøver Kolding sig med omstillinger, men må gå til pause uden et forsøg inden for rammen.

2. halvleg bliver desværre mindre god end første. Vi lykkes stadig med at spille os bag Kolding-forsvaret, men som halvlegen skrider frem melder trætheden sig, og vi formår i mindre grad at lægge pres på Kolding, der i den anden ende nu også kommer tættere på - især i forbindelse med dødbolde.

Fortjent kommer vi dog på 2 - 0 på et ripostmål efter et flot dybdeløb. Og heldigvis for det, for minuttet efter har Kolding reduceret på hovedstød.

Herefter er kampen på vippen et par minutter, inden vi til sidst får strammet grebet igen og kører den sikkert hjem uden yderligere slinger i valsen.

Alt i alt en god og lige testkamp, hvor vi bruger mange kræfter og chancer på kun at føre 1 - 0 ved halvleg.

Vi ser frem til starten på den Jyske Liga, og håber at skarpheden vokser med opgaven.