Besøg af BBB/Sanderum

17. september 2023 kl. 15:53
Flot lørdags vejr i Ådalen

BBB har slået sig sammen med Sanderum, og de var dagens modstander, da Liga 3-holdet var værter i Ådalen lørdag formiddag.

Det har ofte været lige kampe mod BBB. Det blev det, trods deres fusion med Sanderum, ikke i dag.

Vi starter i kontrol, mens BBB/Sanderum vælger at stå dybt og satse på omstillinger.

De stiller med en rigtig stærk keeper, og det er tydeligt, at de gerne vil have os til at afslutte udefra.

Deres defensive strategi lykkes indledende, hvor vi trods massivt overtag ofte har svært ved at spille chancerne store.

Der skal derfor et flot frisparksmål til at bringe os foran 1 - 0.

Som halvlegen skrider frem bliver vi bedre til at spille hurtigt på deres banehalvdel og være mere aggressive på 2. boldene, og det er netop på en sådan, at vi scorer det vigtige 2 - 0 mål lige inden pausen.

I den anden ende står vi højt, men stærkt, og BBB/Sanderum kommer derfor ikke til en eneste chance i 1. halvleg.

1. halvleg fortsætter i samme spor.

Vi er blevet bedre til at spille hurtigt og spille chancerne store, men deres målmand disker op med den ene fantomredning efter den anden.

Der skal derfor et spektakulært langskudsmål til at bringe os på 3 - 0.

Herefter taber vores modstander lidt håbet og vi kommer lidt nemmere til de åbne chancer, hvilket resulterer i yderligere 3 mål.

I den anden ende slækker vi momentvis lidt på koncentrationen og BBB/Sanderum kommer til enkelte chancer herunder en enkelt, hvor vores keeper må diske op med en klasseredning.

Det hele ender med en sikker 6 - 0 sejr på en dag, hvor alle spillere leverede varen. Man of the match blev dog BBB/Sanderums målmand med de mange imponerende redninger.