Kom til international Old Boys-fodbold i Ådalen

06. februar 2023 kl. 09:23
OB’s Old Boys ambassadørhold

OB kan byde på international fodbold i midten af februar, når OB’s Old Boys ambassadørhold møder polske Allstars Jagiellonia i en kamp i Ådalen lørdag den 18. februar.

Spillerne på OB’s ambassadørhold behøver ingen nærmere præsentation. Truppen består af lutter kendte navne med en fortid på OB’s Superligahold eller på de øvrige divisionshold i Odense. Holdet er år efter år med helt fremme i kampen om titler i Old Boysfodbolden. Senest blev det til en DM-titel i 2021 via en finalesejr over Hvidovre, og holdet er aktuelt fortsat med i kampen om landspokalturneringen for Old Boys. Holdet vægter den smukke fodbold og de lækre detaljer højt, når der bliver fløjtet op til kamp, så der er garanti for seværdige fodboldkampe, når holdet går på banen.

Modstanderne Allstars Jagiellonia består af tidligere spillere fra den polske klub Jagiellonia Białystok. Holdet blev dannet i 2009, og har siden deltaget i forskellige konkurrencer, velgørenhedsturneringer og venskabskampe, og været på mange udlandsrejser, som holdet griber meget professionelt an.

Allstars Jagiellonia har været på turne i USA tre gange, første gang i 2009. Holdet har vundet den nordamerikanske Polonia Cup i kategorien over 35 år, og foruden turene til USA's har holdet spillet venskabskampe mod hold fra Hviderusland, Litauen, Ukraine og Spanien. Allstars Jagiellonias første kamp på den Iberiske Halvø fandt sted i 2020 i Madrid, hvor modstanderne var Rayo Vallecano. Desuden har holdet deltaget en velgørenhedsturnering i Granada. Her nåede Allstars Jagiellonia finalen, hvor de mødte værterne for turneringen. Holdets nyere historie inkluderer også en kamp mod ukrainske Karpaty Lwów i efteråret 2021. Allstars Jagiellonias senest kamp var i USA, hvor de spillede mod det legendariske polske hold Chicago Eagles.

Allstars Jagiellonia er det mest aktive Old Boyshold i Polen. I gennemsnit organiserer holdet kampe mod udenlandske mesterhold 3 gange om året. Dermed føjer holdet konstant nye kapitler i sin historie. For holdets spillere er det vigtigste passionen for sport, som stadig lever i dem og giver en utrolig motivation og vilje til at videreudvikle holdet.

Allstars Jagiellonias moderklub, Jagiellonia Białystok, er en polsk fodboldklub, der er grundlagt i 1920, Klubben hører hjemme i byen Białystok, der ligger i det nordvestlige Polen, og spiller på Stadion Miejski. Klubben havde sin storhedstid i firserne. Jagiellonia Białystok spiller til daglig i den bedste polske række, Ekstraklasse, og vandt det polske Cup i 2010 og kvalificerede sig til tredje runde kvalifikation til UEFA Europa League.

Der er lagt i ovnen til en underholdende fodboldkamp, når opgøret mellem OB og Allstars Jagiellonia spilles på OB’s anlæg i Ådalen kl. 15.00 lørdag d. 18. februar. Sær X i kalenderen og kom i Ådalen og se en interessant fodboldkamp!

Læs mere om Allstars Jagiellonia her: