Formandens beretning Oldboys 2024

22. marts 2024 kl. 07:08

Velkommen

Årets ”En rigtig OB Old Boys”. Vandrepokal tildelt Søren Larsen.

Årets OB Old Boys dækker en vital post, som de færreste egentlig gider at have. Derfor har han da også i en årrække dækket denne post for flere hold – ja, faktisk være selvskrevet til den.

Samtidig har han også været meget aktiv omkring såvel onsdags samt fredags-træningen.

Han har altid været god til at tage teten, når der har skulle samles ind til vin / gaver eller lignende til holdledere, trænere osv.

Sidste sæson afløste han Asger Rasmussen som holdleder på GOM – og blev Fyns Mester i første hug.

Nu kan ingen være i tvivl om at årets OB Old Boys er Søren Målmand Larsen.

Årets døde, som var medlem af Old Boys Foreningen – I 2023 skulle vi gudskelov ikke tage afsked med nogen. Til gengæld var der en lang række runde fødselsdage, der alle blev fejret på behørig vis.

PUNKT 1. Valg af dirigent

Jørgen Kristensen forslået af bestyrelsen.

PUNKT 2. Bestyrelsens beretning

GENERELT:

Der er afholdt 5 bestyrelsesmøder i 2023: konstituerende møde efter generalforsamlingen, april, maj, september, oktober.

SPORTSLIGT i 2023:

5 hold deltog i diverse turneringer

Old Boys 10 (ambassadørholdet).  Sune Heilbo og Steffen Nielsen samt Asger Torning som holdleder. Desværre ingen pokaler i år.

Old Boys 1, OB70. Ulrik Brockstedt Hansen og Brian Strøyer Hansen. Et godt, selvkørende team.

Veteran, OB70, Torben Søgaard, der med god hjælp fra Pål har fået stillet hold til næsten alle kampe.

Grand Old Masters, eneste hos FBU. Bjarne Arboe og Søren Larsen. Blev Fynsmestre. Stort tillykke. Pga. af dispensationsmulighed for spillere er der ligeledes skabt en bro” mellem Veteran og GOM holdet.

Bronzeholdet (65-holdet) - OB 70, Niels Skyt Jensen, Jens Andersen, Ulrik Præstegaard.

Vi har altså pt. 5 hold i Old Boys regi. Flot trods udfordringer med at stille hold til diverse kampe. Og endnu en gang tillykke til GOM med FM.

SOCIALT:

B93 – aflyst

Veterantræf – blev afholdt den 12.11 – og forløb rigtig fint. Der var 30 deltagere, og Martin Davidsen holdt oplæg om ”Stemmer fra Ådalen”

De enkelte hold har afholdt afslutningsarrangementer. Veteran, GOM og Bronzeholdet holdt en samlet. Hvilket var rigtig fint.

Juleand for ledere, en dejlig aften med god mad fra Thomas Kok. Oscar-turneringen blev ligeledes afholdt! I år med en symbolsk egenbetaling.

Træner/leder-turen for 2024 blev afholdt i januar 2024. Turen gik til Hannover og Hamburg via Wolfsburg. Turen var igen en stor succes. Old Boys, OB Amatør og Selskabet bidrog, så deltagerprisen kunne holdes nede på – kr.500 for bus, hotel og billet til kampene mellem Hannover og Nürnberg samt Wolfsburg mod FC Køln.

TJENE PENGE, ud over ”kontingent” til Old Boys Foreningen:

Julebanko, i december Grethe Hansen, overskud: 5.770 kr.

TAK TIL ALLE HOLDLEDERE

TAK TIL BESTYRELSESKOLLEGERNE:

Peter Nielsen

Claus Eder

Grethe Hansen

Ulrik Præstegaard

Steen Bergstedt

Steffen Nielsen

Pål Kristensen

Det var slut på beretningen.

PUNKT 3. Regnskab fremlægges – Claus Eder, Peter Nielsen var forhindret

PUNKT 4. Indkomne forslag – ingen

PUNKT 5. Valg af bestyrelse, suppleanter og revisor

Forslag om genvalg af Peter Nielsen, Ulrik Præstegaard og Claus Eder for 2 år.

Øvrige bestyrelsesmedlemmer er ikke på valg i år, dvs. Michael Buchholtz, Grethe Hansen, Steen Bergstedt og Pål Kristensen.

Jan Johansen blev igen valgt ind i bestyrelsen

Steffen Nielsen ønskede ikke at genopstille til bestyrelsen.

Desuden:

Forslag om genvalg af revisor, Søren Jensen

Forslag om genvalg af revisorsuppleant, Asger Rasmussen

PUNKT 6. Foreningens fremtidige virksomhed

SPORTSLIGT:

De i beretningen nævnte hold forsætter i den kommende sæson. Det samme gør trænere og holdledere.

Så ikke så meget at sige, om det sportslige. Vi vil dog gerne vinde igen – i flere rækker!

SOCIALT:

B93 – der arbejdes på at genoplive arrangementet.

Veterantræf – i efteråret.

De enkelte hold – arrangementer, afslutningsarrangementer.

Juleand for ledere. Altid første lørdag i november.

TJENE PENGE:

Det er stadig meget småt med indtægter, hvilket er bekymrende. Over tid vil dette selvfølgelig tære på opsparingen. I 2023 gik det lige akkurat, da udgifterne også var reduceret end del. Der var dog Veterantræf igen, hvilket var glædeligt. Der arbejdes på, at B93-tur kan blive afholdt i efteråret 24 efter et par års pause.

Der skal tænkes alternativt mht. mulighed for indtægter. I forbindelse med et arrangement i løbet af 2024 kan der dog være en mulighed. Her tænkes på Bruce Springsteen koncerten på Dyrskuepladsen. Men vigtigst af alt - skulle der være mulighed for at skaffe lidt indtægter, så vil det betyde, at der er brug for ”arme og ben”. – det er og bliver stadig den absolut største udfordring.

Vi må prøve at gøre alt hvad vi kan for, at finde de indtægter der kan findes, også fremadrettet.

Julebanko i december som sædvanligt.

PUNKT 7. Eventuelt

Afrunding