Infomøde om motorik

16. marts 2023 kl. 07:28
Forældre Infomøde om Victors Vildkatte

Onsdag eftermiddag var forældre for U7 til U11 inviteret til infomøde om motorisk træning.

Rasmus Berg Kristensen som er bachelorstuderende i idræt og sundhed har været i klubben i et forløb på 9 uger, hvor han hver uge har været omkring opvarmning ”motorik” i alle årgange en gang om ugen.

Alternativ motorik, hvor spillerne har været igennem 20 minutter om ugen med mange forskelle bevægelse, hop, spring og kast, som de normalt ikke lige kommer omkring i til en fodboldtræning.

Med Rasmus på sidelinjen, har vi som klub fået nogle andre redskaber i værktøjskasse til at udfordre alle vores spillere på det motoriske, i forvejen har vi motorik liggende i kassen, men nu er der givet en masse spændende, sjove og anderledes redskaber til vores trænere

På forældremødet blev forældrene involveret i det der er blevet arbejdet med og fik også prøver på et par af nogle øvelser.

Efter træning, blev også trænerne informeret omkring resultatet og de nye muligheder.

Til de forældre som ikke deltog, kan man på de enkelte årganges kampklar finde videooptagelsen i opslagstavlen.

I samarbejde med Rasmus ender vi på omkring 60 små videoøvelser, som man kan vælge imellem og blive inspireret af i dagligdagen.

Øvelserne ligger tilgængelig på hjemmesiden