Fynske Bank Kammeratskabsprisen

25. november 2020 kl. 09:19
En der gør noget særligt for kammeratskabet

Kammeratskabs-prisen

Fynske Bank Kammeratskabsprisen gives til en ung sportsudøver der gør noget særligt for kammeratskabet, sammenholdet og kampgejsten på sit hold eller i sin forening. Med prisen følger 25.000 kr. til vinderen og dennes hold eller forening, som kan bruges på en fælles oplevelse eller lignende. Vi nominerer i alt syv kandidater til prisen, der hver modtager 3.000 kr.

Frem til 17. december 2020 kan holdkammerater, venner, trænere og ledere med flere nominere kandidater til prisen.

For at komme i betragtning skal kandidaten være mellem 13 og 18 år.

I forbindelse med udvælgelsen vil der blive lagt særlig vægt på;

• Er aktiv i klubben og altid går forrest, også ved de mindre sjove pligter
  • Er en god rollemodel
  • Styrker fællesskabet og skaber glæde med sit gode humør
  • Gør en særlig indsats for holdet og bakker op i både med- og modgang.

De syv nominerede får direkte besked i starten af januar måned. Vinderen af Kammeratskabsprisen afsløres torsdag den 21. januar 2021.

Årets jury består af;

• Jan Pytlick, tidligere landstræner i håndbold
  • Jens Jakob Thomasen, fodboldspiller i OB
  • Trine Nielsen, håndboldekspert på TV
  • Petter Blondeau, adm. direktør i Fynske Bank

Fakta

• Prisen gives til en ung sportsudøver, der gør noget særligt for kammeratskabet, sammenholdet og kampgejsten i foreningen.
  • Alle kan indstille en ung fynsk sportsudøver til 'Kammeratskabsprisen' i alderen 13-18 år,
  • Der nomineres i alt syv kandidater til prisen. De syv nominerede modtager hver 3.000 kr.
  • Vinderen af Fynske Banks Kammeratskabspris får 25.000 kr., som modtageren og dennes hold kan bruge på en fællesrejse, aktivitet eller lignende.
  • Kammeratskabsprisen' blev uddelt for første gang ved Fynske Bank Sportslørdag i Odense Idrætshal den 21. januar 2017.
  • I 2021 uddeles prisen på en ny måde, hvilket skyldes coronasituationen.