24 kursister skal på kursus

OB er rammen om C1 kursus

Fredag kl. 16:30 skydes klubkurset C1 igang på OB

Klubben har 18 af 24 deltagere med på kurset som kører over 2 fredage

DBU C1-træner er første trin i den UEFA godkendte C-træneruddannelse målrettet børne og ungdomstrænere.

Kurset tager udgangspunkt i træneren som hjælper for spilleren, så hun/han lærer at løse spillet på egen hånd. I DBU tror vi på, at du bliver en bedre træner af at øve dig i at være træner. Derfor vil du tidligt i forløbet blive involveret på banen under praktikken, som udgør en stor del af det samlede kursus. Det, mener vi, er relevant og brugbart nu og her for alle trænere på begynderniveau.

Kurset har stort fokus på de pædagogiske redskaber og værktøjer, du som træner kan bruge for at lave en god træning.

På C1 får du blandt andet viden om:

• Fodbold som et kaosspil, der skal løses (af spilleren)
  • Det gode fodboldmiljø – træning og kamp
  • Principper og aftaler
  • Individet som person og som fodboldspiller
  • Når træneren hedder far eller mor
  • Forudsætninger for udvikling og læring
  • Trænerens egen adfærd
  • Observation
  • Læringsværktøjerne “stop/frys” og “vis–forklar–vis”

Ud over C1 - køres også C2 kurser hen over de næste måneder - hvor man stadigvæk kan nå at tilmelde sig

C2 klubkursus klik her