DBU afholde B3 kursus

17. januar 2020 kl. 07:36
DBU har booket OB s lokaler til kursus - skal du med ?

Kurset afvikles på følgende 3 datoer

28 og 29. marts 2020

9. august 2020

LOG IND MED DIN DBU PROFIL

Bemærk: Dette er et kursus med påkrævede forudgående kurser.

Alternativt kan din klub tilmelde dig via klubadministrationssystemet "KlubOffice" - tal med din klub herom!

B3-træner er sidste forløb på B-niveauet
Fra 1. januar 2018 består B-licensen af 3 kursusforløb: B1, B2 og B3. Dvs. man skal have gennemgået alle tre kursusforløb for at kunne gå til B-eksamen og derved erhverve en B-licens.
Se oversigt over træneruddannelserne pr. 01.01.2018

Målgruppe
Kurset henvender sig til lettere erfarne ungdoms- eller seniortrænere, der ønsker at opnå yderligere kompetencer til brug i trænergerningen. DBU B3-træner er sidste trin i DBU´s UEFA godkendte B-træneruddannelse.
Hvis man har en B-licens fra før 2018 kan man tage et B3 forløb som refreshment (giver 14 point).

Formål
Kurset tager udgangspunkt i kursistens hverdag og sigter på at udvide kursistens kompetencer i fodboldtrænerrollen både på og uden for banen.

Indholdet på kurset er centreret omkring følgende emner:

Gruppe- og holdtræning med udgangspunkt i egen spillestil
Praktisk trænergerning
Sæsonplanlægning
Standardsituationer
Talent identifikation
Kampanalyse

Som en del af B3 gennemfører kursisten et supervisionsforløb.

Forløb og tidsforbrug
Kurset har en samlet varighed på 24 undervisningstimer Hertil kommer tid til hjemmeopgaver og supervisionsforløb.
Kurset udbydes med to mødegange á henholdsvis 2 dage og 1 dag med 8-12 ugers mellemrum. I den mellemliggende periode er der gruppevis supervisioner i deltagerens klubber.