U8 gik i finalen ved Indoor Liga Cup

19. november 2018 kl. 08:58

11 kampe skulle der gå, før OB’s U8-hold tabte en kamp ved kæmpe indendørsstævne i Fredericia.

7 sejre, 3 uafgjorte og et enkelt nederlag blev resultatet, da et blandet OB U8-hold lørdag og søndag deltog i Indoor Liga Cup, der havde deltagelse af 24 B-hold fra hele landet.

Efter lørdagens indledende puljer, vandt OB U8 søndag mellemrundepuljen foran 2 hold, der havde vundet alle deres 5 kampe om lørdagen.

Finaleplads blev sikret et sekund før tid

Finalepladsen blev sikret med et mål med under et sekund tilbage af kampen. Kan man komme i finalen på en federe måde!

Kampen var et godt billede på den fantastiske vilje, de 6 U8-drenge viste gennem hele stævnet.

OB U8’s kampgejst bragte dem i finalen

En anden af mellemrundekampene blev afgjort 15 sekunder før tid.

I en tredje kamp, hvor OB U8 fik en afgørende uafgjort, lavede en af spillerne et returløb på 30 meter, hvorefter han kastede sig ned i en glidende tackling på halgulvet… Den glidende tackling betød, at modstanderens angriber måtte tage et ekstra træk, inden han kunne skyde. Bolden var halvanden meter fra mål, da slutsignalet lød. Så selvom bolden gik i mål, så talte målet ikke. Den glidende tackling forstyrrede simpelthen angriberen tilpas meget til, at han ikke nåede at score.

Tæt finalekamp mod stærk modstander

Den imponerende vilje tog OB U8 med på banen til finalen mod Ringsted. En svær modstander, der lørdag havde vundet alle sine 5 indledende kampe med en målscorer på 25-2 og præsterede en mellemrunde om søndagen med en målscorer på 12-1.

OB’s U8 drenge havde flere gode chancer og spillede lige op med Ringsted, men kræfterne slap desværre op, og Ringsted vandt 2-0, så OB U8 kunne tage hjem som det næstbedste af de 24 hold, der var tilmeldt B-slutspillet ved Indoor Liga Cup.