OB U11 med international fjer i hatten

24. april 2018 kl. 06:34

En fornem 4. plads blev det til for U11 i en stor international turnering i Tyskland. Efter første dag som førte til 1 pladsen i den indledende pulje, startede dag to startede planlagt med en sejr over Wolfsberg, som betød at 1. pladsen var sikret i mellemgruppen.

I kvartfinalen blev gode gamle Bayer Uerdingen besejret med 4-1, som ellers kun havde lukket to mål ind i stævnet.

OB tabte desværre semifinalen 1-2 til Bochum i en tæt kamp, der kunne gå begge veje. Der var få chancer til begge hold, og som ofte i sådanne kampe, så er det svært at bevare spilkonceptet fra de andre kampe pga nerver og alvoren i kampen.

Kampen om 3. pladsen blev tabt 0-1 til Stuttgart, hvilket var ganske ufortjent, hvis man vurderede på OB’s gode spil og chancer. Men som ofte med tyske hold, så havde de en utrolig dygtig målmand, som der var svær at passere.

Generelt set så kan der konkluderes, at OB’s drenge teknisk set er lige så dygtige, som de aller bedste tyske hold, de mange timer på træningsbanerne betaler sig. OB’s løbepensum er også større og bedre– særligt presspillet er mere aggressivt og intens end andres.

Holdet mangler blot at kunne beherske og styre holdets vindermentalitet og spændingsniveau en anelse bedre, når det gælder de helt store kampe. Det er et godt udviklingspunkt for drengene at fokusere på fremover.

OB U11 kan se tilbage på en turnering, hvor store som Bayer Leverkusen, Werder Bremen, Wolfsberg, Bayer Uerdingen blev slået markant. Med tilbage tager holdet og trænerne også ros og anerkendelse fra de tyske klubber, hvilket har mundet ud i en kommende invitation til et eksklusivt 12- holds stævne med de største tyske klubber.

Med i turneringen var også hold som spanske Deportivo La Coruna og tyrkiske Besiktas.

Turneringen blev vundet af St. Pauli som slog Bochum efter straffesparkskonkurrence.

Næste store internationale turnering er i 8-10 juni, hvor turen går til Rotterdam, hvor OB bl.a. er i pulje med hollandske PSV, og med i turneringen er også hold som Manchester City og Juventus.