Thomas Helveg hyldes med unik spillertrøje

06. december 2017 kl. 10:21
Søndag OB - Silkeborg

Når OB løber på banen i søndagens superligaopgør mod Silkeborg, er spillerne iført en ganske særlig trøje. Nemlig en specialdesignet spillertrøje, der hylder en af de største OB'ere gennem tiderne: Thomas Helveg. "Il Capitano" nåede at spille 178 kampe for klubben i de sammenlagt otte år, han spillede i OB – kronet med mesterskabet i 1989.

Idéen kommer fra hummel
Helveg-trøjen er blevet til i et samarbejde mellem OB og vores tøjsponsor hummel.

Morten Lund, der er sponsorat-ansvarlig hos hummel, siger om trøjen:
"hummel har været en del af dansk fodbold i årtier, så det er helt naturligt for os at huske på fortidens profiler – ikke mindst i en traditionsklub som OB. Det er derfor, vi har taget initiativ til at fejre en af OB's legender sammen med klubben, som selvfølgelig har haft det sidste ord i forhold til, hvem vi skulle hylde."

Klubben har peget på Helveg
Om valget af Helveg siger kommerciel chef i OB, Jack Jørgensen:

"I en klub som OB med 130 års historie er der mange mennesker, der fortjener at blive hædret og husket. Tænk bare på det all star-hold, vores fans udvalgte for fem år siden – et hold med lutter legender, som alle fortjener en legende-trøje. Vi har kun kunnet vælge en enkelt legende, og her har vi naturligvis taget vores fans med på råd, og i denne omgang er valget faldet på Thomas Helveg. Han fortjener i den grad at blive hyldet for sin indsats i OB, og for sin måde at repræsentere OB og Odense på i den store verden."

En ægte OB'er – selv da han spillede i udlandet
Thomas Helveg har altid haft en særlig status i OB på grund af sin personlighed og væremåde. Helveg har lige fra starten været en ægte OB'er – også da han spillede i storklubber som Milan og Inter langt væk fra Ådalen. Mens Helveg spillede i udlandet, var han for eksempel protektor for vores juniorfanklub, og i det hele taget har han altid udvist stor passion for Striberne.

Retro-trøje med klublegende på brystet
Helveg-trøjen er designet i et retro-look, der tager det bedste fra klassiske fodboldtrøjer og kombinerer det med en moderne spillertrøje anno 2017. Således mødes den tid, hvor Thomas Helveg selv var aktiv, med nutidens fodbold, mens hans navn og hans meritter er broderet ind i stoffet lige under klublogoet på brystet af trøjen. Som sådan er trøjen også skabt med henblik på, at nutidens spillere kan blive inspireret af klubhistorien, når de løber ind på banen med en klublegende på brystet.

Du kan bestille din egen Thomas Helveg-trøje på intersport.dk eller købe den hos INTERSPORT i Rosengårdscentret fra fredag den 8. december 2017 kl. 10.00. Trøjen sælges også fra salgsboderne på EWII Park inden kampen den 10 december. Men du skal ikke vente for længe – trøjen er en såkaldt limited edition, hvor der kun er produceret et begrænset antal.

Skrevet af Susie Bebe Nielsen