OB sejrede i varm træningskamp

24. juli 2019 kl. 07:58
185 tilskuer kiggede på mandag aften

Næsby Boldklub var på besøg i Ådalen, og vores reserver vandt fortjent 2-1 i sommervarmen.

Reserveholdstræningskamp
Tirsdag 23. juli, kl. 17.30, Ådalen (Bane 1)
OB – Næsby BK 2-1 (1-0)
1-0 Sander Svendsen (43.)
2-0 Sander Svendsen (58.)
2-1 Næsby BK (86.)

Kampens forløb:
I sommervarmen spillede reserverne tidligt mandag aften træningskamp mod 2. divisionsmandskabet fra Næsby Boldklub. Det var et OB-mandskab med mange førsteholdsspillere i truppen, der tog imod bysbørnene, og Striberne satte sig også på begivenhederne fra første fløjt.

OB pressede på, men første chance tilfaldt alligevel gæsterne, da de satte fart på i en omstilling. Det resulterede i en stor chance til Martin Lund, men Sayouba Mandé hev en mindst ligeså flot redning ud af ærmet, så stillingen forblev 0-0.

Det så længe ud til længe, at første halvleg ville ende uden scoringer, men Sander Svendsen ville det anderledes. I kampens 43. minut endte et indlæg i bageste område af feltet. Efter en afslutning fra Julius Eskesen vandt Svendsen en hovedstødsduel og stangede bolden i nettet til 1-0 kort inden pausen.

Ti minutter inde i anden halvleg burde føringen være blevet fordoblet. Lasse Skøtt spillede Mikkel Hyllegaard fri med en fiks indenomsaflevering, men præcisionen manglede, og Hyllegaard sparkede over Næsby-målet.

Fire minutter efter var OB igen på spil. Mads Frøkjær drev gæk med Næsby-defensiven, hvorefter han overlod bolden til Sander Svendsen. Nordmanden trak bolden på tværs af banen langs feltets kant, inden han sparkede den fladt ind ved den fjerneste stolpe udenfor keeperens rækkevidde.

Der kom flere og flere unge drenge på banen hos Striberne, og det ødelagde lidt af rytmen, men det ændrede ikke på, at det var Striberne, der styrede kampen. Det var småt med chancer, men stort med spilovertag, og selvom Næsby med fem minutter tilbage af kampen fik reduceret på en flot afslutning fra distancen, endte det med en fortjent, stribet sejr på 2-1.

Assistentræner Henrik Hansen sagde efter kampen:

- Det var en fin træningskamp mellem to godt matchede hold. Vi vinder fortjent, men jeg var ikke tilfreds med indsatsen i vores spil med bolden. Vi tager for mange forkerte beslutninger og sløser, specielt i første halvleg og i de sidste 10 minutter af kampen. Vi har en okay periode i de første 30 minutter af anden halvleg, men det var en reminder til spillerne om, at det er alle situationer, at man skal være koncentrerede.

- Det er sundt for dem, hvis man tager det med videre. Der var også positive ting. Når vi sætter spillet rigtigt sammen med koncentration og kvalitet, så er der nogle gode passager, og vi skaber det nødvendige antal chancer. Sander scorer to angribermål, hvor specielt nummer to er et rigtigt godt mål. Vi får også set Jonathan Harboe på en uvant position som højre wingback, og det løser han rigtigt flot, og vi har Julius og Moses tilbage i kamp. Så der var positive ting, men en vis irritation over, at vi sløser.

OB’s holdopstilling:
Sayouba Mandé – Teitur Magnusson (Mikkel Hyllegaard, 46.), Daniel Obbekjær, Alexander Ludwig – Jonathan Harboe, Moses Opondo (Anders Klynge, 62.), Mads Frøkjær-Jensen, Jonas Skytte (Lasse Skøtt, 46.) – Mathias Greve (Valdemar Ibsen, 76.), Sander Svendsen (Valdemar Kwasniak, 59.), Julius Eskesen (Tarik Ibrahimagic, 62.)

Bænken: Hans Christian Bernat, Tarik Ibrahimagic, Anders Klynge, Simon Skøtt, Valdemar Ibsen, Mikkel Hyldegaard, Valdemar Kwasniak