OB præsenterer OB Esport

10. oktober 2018 kl. 07:17

OB præsenterer OB Esport

Tidligere i dag præsenterede Superligaen med Discovery Networks og Dreamhack en ny eSuperliga i FIFA. Det medfører, at OB nu etablerer et nyt sportshold: OB Esport.

Ambitionen for OB Esport er helt i top, og derfor har klubben allieret sig med Odense Esport, der sikrer ekspertise og vejledning i forbindelse med klubbens returnering til esport. Odense Esport råder allerede over nogle af de bedste hold og spillere i Danmark inden for CS:GO og FIFA.

- FIFA fra EA Sports bringer folk sammen på tværs af køn, alder og geografi, og dette initiativ rammer dermed to af vores fokuspunkter: digitaliseringen og fan engagement. Vi skaber ikke et nyt forretningsben for klubben, men det er til gengæld tænkt som en måde at engagere vores fans endnu mere i klubben. På den måde kan vi give noget til de fans, der deler passionen for OB og FIFA, og det glæder jeg mig nu til at udvikle, siger kommerciel chef i OB, Jack Jørgensen.

For at kickstarte projektet er der ansat tre af Danmarks bedste og mest talentfulde FIFA-spillere på kontrakt, og de skal sammen med Esport Manager, Jens Martinus Pedersen, repræsentere OB Esport til de kommende turneringer.

- FIFA og esport har udviklet sig voldsomt hurtigt, og det har medført en øget professionalisme og interesse for spillet, og det er derfor helt naturligt, at denne liga nu kommer. Lige præcis i Danmark er vi et foregangsland med de bedste spillere og hold, og heldigvis for OB Esport skal nogle af disse spillere nu repræsentere klubben i FIFA, siger Team Manager i OB Esport, Jens Martinus Pedersen.

En af truppens nye spillere er Lasse Bækkelund, der lige nu ligger nummer syv på den danske FIFA-rangliste. Han har tidligere har været på kontrakt i klubben, da OB i efteråret 2016 blev den første superligaklub i Danmark til at skrive kontrakt med en FIFA-spiller.

- Vi er glade og stolte over at kunne tiltrække en FIFA-profil som Lasse Bækkelund. Vi byder ham velkommen hjem til OB, og ser nu frem til at han sammen med resten af teamet kan få OB Esport til at blande sig i toppen af den danske eSuperliga, siger Jack Jørgensen.

Truppens øvrige spillere præsenteres torsdag. Indtil da kan du følge OB Esport på Facebook og Twitter.