OB’ er fra barnsben

18. oktober 2019 kl. 07:02
3-årig kontrakt til Gustav Vinter

Gustav Vinter har været i klubben siden han var 8 år, skriver sin første kontrakt – det er med stolthed, at en af vores egne spillere har gjort det så flot at han kan skrive kontakt.

Det er en kæmpe cadeau til de trænere og lederen som igennem tiden har haft med Gustav at gøre

Odense Boldklub Akademi har i dag indgået en 3-årig aftale med den kreative midtbanespiller Gustav Vinter. Selvom Gustav Vinter kun er førsteårsspiller på U17-holdet, så har han været med fra start i de fire seneste kampe i U17-Ligaen, hvor Striberne har vundet tre af dem. Her har Vinter bidraget med både mål og oplæg, og det er noget af det, Gustav Vinter har i sit spil, som Tonny Hermansen sætter stor pris.

- Gustav Vinter er en rigtig spændende fodboldspiller, som vi er utroligt glade for, at vi har indgået en kontrakt med. Han er dygtig på bolden, er god i relationerne, og så er han en holdspiller, men samtidig en spiller med stor perception og split-vision, som gør, at hans kreativitet i spillet bliver uforudsigelig for modstanderne, da han har den evne, at han kan træffe den rigtige beslutning i forskellige kampsituationer. I denne sæson har han vist, at han på grund af evnerne med bolden kan begå sig i U17-Ligaen, selvom han fysisk ikke er ligeså stor som de modstandere, han møder.

- Gustav står med en kontrakt i dag, fordi han igennem de seneste mange år har arbejdet hårdt, og nu skal der trykkes endnu hårdere på speederen, for at han kan tage det næste step. Des højere niveau du som spiller befinder dig på, des sværere er det at komme op på det næste niveau. Men Gustav har indstillingen og mentaliteten til at tage det til næste step, og jeg er rigtig spændt på at følge ham i de kommende sæsoner, fortæller teknisk chef/head of coaching på Odense Boldklub akademi, Tonny Hermansen.

For Gustav Vinter selv er det også stort at skrive kontrakt med Odense Boldklub, hvor han har spillet, siden han var U8-spiller, og han er overbevist om, at han kan tage næste step i løbet af de kommende tre år.

- OB har været en stor del af min fodboldkarriere næsten helt fra begyndelsen af. Jeg har udviklet mig godt i klubben, og jeg ser rigtig meget frem til de kommende år. Jeg føler, at der er stor tro på mig, og at jeg kan komme meget længere end der, hvor jeg befinder mig nu. Derfor er det perfekt for mig, at jeg ved, hvor jeg skal spille de næste tre år, især når det er i OB, hvor jeg ved, at jeg har muligheden for at udvikle mig yderligere, siger Gustav Vinter, inden han sætter et par ord på den igangværende halvsæson, der er hans første som U17-spiller.

- Fysikken spiller en større rolle i U17-Ligaen, og det går lidt hurtigere, end det gjorde i U15. Det skulle jeg vænne mig til i begyndelsen, men jeg synes selv, at det går rigtig godt. Derudover var det rigtig stort for mig at være med på landsholdet, og det har givet mig mod på mere, og jeg håber på, at jeg fortsætter med at udvikle mig, så jeg selv kan tage det næste skridt i OB, men også så jeg samtidig kan få flere landsholdsudtagelser i fremtiden­­, fordi jeg er blevet en bedre fodboldspiller, fortæller Gustav Vinter.