Nature Energy Park på søndag

12. februar 2019 kl. 22:56
OB hylder Lars Høgh og 25-året for Miraklet i Madrid

HUSK AT KOMME PÅ STADION PÅ SØNDAG

Når OB tager imod Vejle Boldklub søndag den 17. februar, bliver det samtidig startskuddet til markeringen af, at det i år er 25 år siden, at Miraklet indtraf i Madrid. Første led i markeringen er indvielsen af en hyldest til Lars Høgh.

Hvis du har den mindste smule striber i blodet, så er datoen 6.12.1994 tatoveret i din hukommelse. Datoen for dansk klubfodbolds største triumf, datoen for Miraklet i Madrid, datoen for OB’s sejr over Real Madrid i UEFA Cuppen. I 2019 er det 25 år siden, at miraklet indtraf, og det markerer vi ved flere lejligheder hele året igennem.

- OB er en traditionsklub, og vi er stolte over vores historie og ikke mindst de personligheder, der igennem mere end 131 år har været med til at skrive den. På søndag hylder vi Lars Høgh, et klubikon og en fantastisk person, der er indbegrebet af OB. Vi glæder os til at byde Lars, hans familie, tidligere holdkammerater og forhåbentligt en masse OB-fans velkommen, når vi løfter sløret for vores hyldest på søndag kl. 12.30 og sammen giver ’Høgh’en’ den hyldest, han fortjener, siger OB’s kommercielle chef, Jack Jørgensen.

Den legendariske OB-målmand nåede at vogte OB-buret 817 gange i sin karriere, og han havde en klubkarriere, som dansk fodbold aldrig har set mage til. Siden har Lars Høgh været en del af OB i forskellige funktioner - dels som sportsdirektør og dels som målmandscoach. I sin aktive karriere nåede Lars Høgh at bidrage til tre mesterskaber, tre pokaltitler og ikke mindst til Miraklet i Madrid, og ligeså vel som Lars Høgh altid har givet udtryk for, at OB og klubbens fans fylder noget særligt i hans hjerte, så har Lars Høgh en ganske særlig status i klubben.

Markeringen sker bag Richard Møller Nielsen Tribunen den 17. februar 12.30, hvor ’Høgh’en’ selv vil være tilstede til indvielsen og modtage sin velfortjente hyldest.