Mindeord

21. juni 2018 kl. 21:27
Fritz Bonde (1937-2018)

Efter længere tids sygdom fik klubbens mangeårige æresmedlem Fritz Bonde fred.

Vi står i OB tilbage med mindet om en ildsjæl, som i stort og småt kæmpede aktivt for klubbens position i toppen af dansk fodbold. Selv var han en habil motionsspiller, som også spillede tennis og i de sidste år golf.

Hans omgangskreds var OB’ere i alle aldre, og interessen for klubben og ikke mindst førsteholdet gik som en rød tråd igennem alle årene.

Han var medlem af klubben i mere end 60 år, formand for både amatør- og professionel fodbold, medlem af DBU´s bestyrelse, Divisionsforeningen og meget, meget mere.

Det er ikke for meget at give Fritz en stor del af æren for de flotte resultater i 1990’erne, om end han altid hold sig i baggrunden.

Det var typisk for Fritz, at han i god tid satte gang i et generationsskifte i den professionelle ledelse, og han glædede sig over den økonomiske konsolidering, som han var med til at skabe grobunden for.

Professionel fodbold i OB skylder Fritz Bonde rigtigt meget.

Æret være Fritz Bondes minde.

Bestyrelsen, Odense Boldklub