Opfordringen fra myndighederne er ganske klar. Vi skal alle blive hjemme, hvis vi har mulighed for det og være i så minimal kontakt med andre som muligt. Myndighederne fortæller os, at det allervigtigste middel mod spredningen af coronavirus i vores samfund er, at vi holder afstand til hinanden.

• Vi vil alle sammen rigtig gerne i gang med at spille fodbold igen så hurtigt som overhovedet muligt, men i denne situation er der altså mange ting, der er vigtigere end fodbolden. Det gælder folkesundheden og i sidste ende nogle menneskers liv. Vi skal på ingen måde risikere at øge smittespredningen ved at begynde at mødes for at spille fodbold i denne situation, og derfor opfordrer vi i DBU Bredde igen på det kraftigste til, at alle klubber holder lukket, og at man hverken mødes om træning eller andre aktiviteter, udtaler Lars Albæk, formand for DBU Bredde.

DBU Bredde opfordrer generelt til, at alle medlemsklubber følger myndighedernes anbefalinger. Disse anbefalinger er foreløbigt sendt ud til alle fodboldklubber to gange.